Відправка подій у Google Analytics Enhanced Ecommerce

Енхансд екоммерс (покращена онлайн-торгівля) від Гугл Аналітики – функціонал, який дозволяє дуже детально відстежувати події, які відбуваються під час взаємодії користувача з онлайн-магазином та прораховувати конверсії (навіть в грошовому еквіваленті). Це потужний інструмент аналізу ефективності роботи сайту та поведінки покупця.

Для відправки інформації в Гугл Аналітику необхідно проставити спеціальні дані, які потім будуть відправлені разом із якимось викликом трекінгу події.

Варто зазначити, що Гугл надає досить детальну документацію по ЕС, але, мабуть, не існує ідеальної документації. Коли ми вперше зіткнулися з цим функціоналом, в нас виникли певні проблеми, на вирішення яких був витрачений час, що і стимулювало на написання цього посту.

Під час нашої роботи з цим інструментом в загальному складалися дві ситуації:

1) момент відправки інформації співпадає з моментом виклику стандартнї події Гугл Аналітики (щось, що має місце при завантаженні сторінки, наприклад, перегляд деталей товару – це і є момент вікдриття сторінки товару)

2) специфічний момент відпрацювання події (наприклад клік по кнопці “Купити” може бути оброблений невеликим скриптом і цей момент не прив’язується до часу завантаження сторінки)

Так от ми, власне, мали розібратися, чому не працюють події в другому випадку.

З першим юзкейсом все простіше. Беремо стандартний код ГА (із нестандатного тут додано підключення Enhanced Ecommerce), приклад із шаблону джанго:

ga-example1

 

Сюди після підключення ЕС можна додати код, що вказує ЕС на те, що відбувся перегляд товару. Результат може виглядати десь так:

ga-example2

Це буде чудово працювати, і при відкритті сторінки інформація буде надсилатись. Що робити, якщо ми хочемо відправити аналогічно інформацію про замовлення, якщо замовлення відбувається у поп-ап вікні, без перезавантаження сторінки?

Звертаємось до доків. Документація наводить такий приклад (тут вже ситуація більш складна і треба робити 2 виклики – “додаємо” продукт – тобто додаємо інформацію про продукт до ГА; потім описуємо дію над цим продуктом – чекаут):

ga-example3Але з документації незрозуміло, по-перше, куди цей код вставляти, і по-друге, виглядає так, ніби цього сніпету достатньо, щоб усе запрацювало, але насправні – ні.

Отже, вставляти такий код необхідно саме в те місце, де обробляється джаваскриптом подія чекауту, наприклад повісити на івент натискання кнопки “Замовити”. На початку сторінки точно не спрацює, адже в нас замовлення відправляється через динамічне поп-ап віконце.

Ну і найцікавіше…. працювати це не буде. Все, що роблять ці 2 виклики – проставляють необхідні дані всередині скрипта аналітики. Відправлення даних на сервер немає!

Чому все працює в першому випадку (код, що виконується при завантаженні сторінки)? Тому що там залишилась стандартна команда відправлення page view (інформація про факт перегляду сторінки):

ga-example2-2

Власне ця команда і запускає виклик АПІ аналітики, під час якого дані надсилаються. Який вихід? Поставити ще один пейдж в’ю під час чекауту (натискання кнопки “Купити”) – не вихід. Це буде впливати на показники відвідуваності сайту, грубо кажучи, будуть записуватися перегляди сторінок, яких насправді не було.

Робочий варіант – просто робимо стандартний виклик івенту (події), який можна робити і без підлючення Енхансд Екоммерс (знову на прикладі коду джанго шаблону):

ga-example4

(приклад для події purchase, що використовується по факту успішної покупки, коли процес чекауту завершений)

Таким чином інформація буде відправлена, зайвих пейдж в’ю ми уникаємо, плюс отримуємо зручний івент, який можна використати в аналітиці для додаткового налаштування цілей і конверсій.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *